Általános Szerződési Feltételek

ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEK (ÁSZF)

Balance Your Life

Üdvözöljük honlapunkon! Kérjük, hogy figyelmesen olvassa el jelen dokumentumot, mert a holnapon kínált tartalmak (pl. térítésmentesen elérhető szakmai cikkek, fényképek, egyéb anyagok) használatával, illetve szolgáltatás igénybevételéve Ön elfogadja a jelen hatályos Általános Szerződési Feltételek (továbbiakban: ÁSZF) tartalmát!

  1. Bevezetés

1.1. Jelen ÁSZF kiterjed minden olyan tartalom használatára és szolgáltatás igénybevételére, melyet a szolgáltatás felhasználója (továbbiakban: Felhasználó) i.) a honlapon térítésmentesen elér, vagy ii.) a Szolgáltatótól történő megrendeléssel kezdeményez. Jelen ÁSZF elfogadása mellett Felek a kiválasztott szolgáltatásra külön szerződést kötnek (a továbbiakban: Szerződés) a 8.3. pontban foglaltaknak megfelelően.

A Szerződés, valamint jelen ÁSZF rendelkezései kiegészítik egymást és együttesen alkalmazandók. Az ÁSZF általános jelleggel irányadó mindazon kérdésekben, amelyekről a Felek a Szerződésben kifejezetten eltérően nem rendelkeznek.

1.2. Az ÁSZF tartalmazza – amennyiben a Felhasználó természetes személy, azaz fogyasztó – a távollevők között megkötött szerződések esetén a jogszabályban előírt tájékoztatás szabályait, a felelősségi szabályokat, valamint az elállási jogra vonatkozó tájékoztatást.

1.3. Szolgáltató az ÁSZF honlapon történő megjelenítésével Felhasználó számára lehetővé és elérhetővé teszi, hogy a honlap felkeresésekor – és a Szerződés megkötése előtt – a jogszabályban előírt, szükséges tájékoztatást megkapja. Felhasználó a szolgáltatás megrendelésével egyidejűleg elfogadja és magára nézve kötelezőnek ismeri el a jelen ÁSZF-ben foglaltakat. Az ÁSZF – a kifejezetten fogyasztói jogokat és kötelezettségeket kivéve – a fogyasztónak nem minősülő felhasználókra is kiterjed.

  1. A Szolgáltató adatai

 

Név: Sudár Beatrix egyéni vállalkozó

Székhely: Allerheiligenstrasse 25. 4. OG li, Frankfurt am Main, 60313 

Adószám: 014 873 04163

Email: [email protected] 

Online vásárlási felület szolgáltatója: Stripe, Inc.

  1. Fogalmak

Általános szerződési feltétel: az a szerződési feltétel, amelyet az alkalmazója több szerződés megkötése céljából egyoldalúan, a másik fél közreműködése nélkül előre meghatározott, és amelyet a felek egyedileg nem tárgyaltak meg.

Felek: Szolgáltató és Felhasználó együttesen.

Felhasználó: az a természetes személy, jogi személy vagy jogi személyiséggel nem rendelkező gazdasági társaság, aki a honlapot térítésmentesen felkeresi, vagy a szolgáltatást igénybe veszi.

Fogyasztó: a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személy.

Fogyasztói szerződés: az a szerződés, amely fogyasztó és olyan személy között jön létre, aki (amely) a szerződést gazdasági vagy szakmai tevékenysége körében köti.

Honlap: a jelen ÁSZF-ben feltüntetett weboldal (www.balanceyourlife.hu), amely alapjául szolgál a Szerződés megkötésére.

Jótállás: a Ptk. szerinti, a szerződés teljesítéséért vállalt jótállás, amelyet a vállalkozás a szerződés megfelelő teljesítéséért a jogszabályi kötelezettségén túlmenően vagy annak hiányában önként vállal.

Szerződés/szolgáltatás: Szolgáltató által nyújtott életmód- vagy egészségprogram (Életmód felmérés, Életmód felmérés+, Életmód Mentorprogram, Életmód felmérés+, Management egészségprogram, Egészségnap), online találkozó, amelyet Felhasználó térítésmentesen vagy visszaterhesen vesz igénybe és amellyel a Felek közötti szerződéses jogviszony létrejön.

Szolgáltató: a szolgáltatási tevékenységet folytató vállalkozás.

Távollévők között kötött szerződés: olyan fogyasztói szerződés, amelyet a szerződés szerinti áru vagy szolgáltatás nyújtására szervezett távértékesítési rendszer keretében a Felek egyidejű fizikai jelenléte nélkül úgy kötnek meg, hogy a szerződés megkötése érdekében a szerződő Felek kizárólag távollévők közötti kommunikációt lehetővé tévő eszközt alkalmaznak.

Távollévők közötti kommunikációt lehetővé tévő eszköz: olyan eszköz, amely alkalmas a Felek távollétében – szerződés megkötése érdekében – szerződési nyilatkozat megtételére. Ilyen eszköz különösen a címzett vagy a címzés nélküli nyomtatvány, a szabványlevél, a sajtótermékben közzétett hirdetés megrendelőlappal, a katalógus, a telefon, a telefax és az internetes hozzáférést biztosító eszköz.

Vállalkozás: a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körében eljáró személy.

Vételár: a szolgáltatásáért fizetendő ellenszolgáltatás.

  1. A Szerződés alapjául szolgáló jogszabályok
  1. évi CLV. törvény a fogyasztóvédelemről (Fgytv.)
  2. évi LXXVI. törvény a szerzői jogról
  3. évi CVIII. törvény az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről (Eker tv.)
  4. évi XLVII. törvény a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmáról (Fttv.)
  5. évi V. törvény a Polgári Törvénykönyvről (Ptk.)

45/2014. (II.26.) Korm. rendelet a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól

373/2021. (VI.30.) Korm. rendelet a fogyasztó és vállalkozás közötti, az áruk adásvételére, valamint a digitális tartalom szolgáltatására és digitális szolgáltatások nyújtására irányuló szerződések részletes szabályairól

AZ EURÓPAI PARLAMENT ÉS A TANÁCS (EU) 2016/679 RENDELETE (2016. április 27.) a természetes személyeknek a személyes adatok kezelése tekintetében történő védelméről és az ilyen adatok szabad áramlásáról, valamint a 95/46/EK rendelet hatályon kívül helyezéséről (általános adatvédelmi rendelet)

  1. Szerzői jog

A honlapon megjelenített védjegyek, logók, tartalmak, valamint egyéb anyagok szerzői jogi védelem alatt állnak. Kifejezett előzetes írásbeli hozzájárulás nélkül harmadik személy semmilyen módon és jogcímen nem használhatja, nem másolhatja, nem terjesztheti, és nem teheti közzé a honlap tartalmát. Tilos a honlapon előzetes írásbeli hozzájárulás nélkül bármilyen más honlaphoz kapcsolást (linket) létrehozni. A jogellenes felhasználása jogi eljárást vonhat maga után.

  1. A szolgáltatásokról

 

A szolgáltatások területi korlátozás nélkül megvásárolhatók és elérhetők.

  • Online találkozó

 

A 30 perces online beszélgetés a honlapon megtalálható űrlap kitöltésével vagy elektronikus levélben, dátum és időpont kitöltésével igényelhető. Az űrlap elküldését követően Felhasználó visszaigazolást kap a lefoglalt időpontról. Az időpont lemondása vagy módosítása Szolgáltatóval történő közvetlen kapcsolatfelvételt követően lehetséges.  

  • Életmód felmérés (+)

A felmérés egy öt különböző területet érintő Életmód Teszt kitöltésével kezdődik. A kiértékelés során (amely egy órát vesz igénybe) szakértői tanácsadás keretében Szolgáltatóval átbeszélésre kerülnek az eredmények és a felmerülő kérdések.

A szolgáltatás tartalmazza továbbá az Okos tányér szolgáltatást, amelynek keretében megtervezésre kerül Felhasználó egyedi étkezési útmutatója, amely biztosítja az optimális tápanyagbevitelt.

Az Életmód felmérés + szolgáltatás tartalmazza továbbá a Gyulladás felmérő tesztet. Felhasználó a tesztet saját maga végzi el otthoni körülmények között. A Vérteszt kiértékelésére Szolgáltató közreműködésével kerül sor, 60 perces időtartamban.  

  • Életmód Mentorprogram (+)

Életmód Teszt

Életmód teszt kiértékelés (1 óra)

Okos tányérod megtervezése

Gyulladás felmérő vérteszt

Vérteszt kiértékelés (1 óra)

Makrobiotikai táplálkozási alapoktatás (2 óra)

Táplálkozási napló (8-12 hét)

Egyedi táplálkozás tervező (1 heti)

Életmódod trendjeinek felállítása

Táplálékkiegészítő portfoliód elkészítése

Táplálékkiegészítő portfoliód utánkövetés

Gyakorlati főzőórák (3 alkalom)

Folyamatos mentorálás (havi 1 alkalom)

Gyulladás felmérő kontroll teszt

Kontroll vérteszt kiértékelés (1 óra)

Táplálékkiegészítő csomag (8 havi)

  • Management Egészségprogram (jogi személy Felhasználók részére)
  • Egészségnap (jogi személy Felhasználók részére)
  • Elvonulás (jogi személy Felhasználók és magánszemély részére)

 

  1. A Szerződés ellenértéke

7.1. A honlapon keresztül megvásárolható szolgáltatásért feltüntetett ár euróban (EUR) értendő, melynek pontos összege függ az aktuális napi árfolyamtól. Az árakat ÁFA nem terheli. Szolgáltató az euróban megadott árak mellett tájékoztató jelleggel feltünteti az árak forintnak megfelelő körülbelüli összegét. Szolgáltató fenntartja magának a jogot, hogy az árakat módosítsa. Az árak módosítása nem érinti a már megkötött Szerződéseket.

7.2. Hibás ár (0 összeget tartalmazó ár, kedvezményes ár esetén rosszul számított kedvezmény) feltüntetése esetén Szolgáltató felajánlja a szolgáltatás valós áron történő megrendelésének lehetőségét. Felhasználó jogosult dönteni, hogy a szolgáltatást valós áron megrendeli, vagy lemondja a megrendelést, amely utóbbi esetben Felhasználót ezért hátrányos jogkövetkezmény nem éri.

7.3. Felhasználó tudomásul veszi, hogy a 6.2.–6.5. pontban felsorolt szolgáltatásokra vonatkozó árajánlat kérés leadását követően (űrlap kitöltése), az első kapcsolatfelvételt megelőzően Szolgáltató fenntartja a jogot, hogy amennyiben szakmai szempontok alapján úgy ítéli meg, hogy Felhasználó jelentkezését vagy megrendelését nem áll módjában teljesíteni, a szolgáltatás teljesítését megtagadhatja, melyről Szolgáltató minden esetben indokolással ellátott tájékoztatást nyújt Felhasználó részére, az átutalt ellenértéket pedig haladéktalanul visszautalja a Felhasználó által megadott bankszámlaszámra.

  1. Fizetési mód és feltételek, számlaküldés, szerződéskötés

 

8.1. Felhasználó a honlapon keresztül elérhető, Stripe, Inc. vállalkozás által biztosított fizetési portálon keresztül tudja megrendelni a kiválasztott szolgáltatást (programot).

8.2. Számlakibocsátás

A kifizetést követően weboldal rendszerén keresztül érkezik meg Felhasználóhoz a fizetés teljesítéséről szóló visszaigazolás, az elektronikus számlát a Stripe fizetőrendszeren keresztül küldi automatikusan a rendszer. 

8.3. Önnek bármilyen időpontban lehetősége van a megrendelés leadására.

A Szolgáltató legkésőbb a szolgáltatás megrendelését követő 72 órán belül e-mail útján visszaigazolja az Ön ajánlatát – kivéve a 7.3. pont szerinti esetet –, csatolva a megrendelés alapját és részét képező, jelen ÁSZF-ben szabályozottakat kiegészítő szerződéstervezetet. A szerződéstervezet ajánlatnak minősül Szolgáltató részéről, amelynek ideje az elküldéstől számított két nap.

Szolgáltató szolgáltatásnyújtási kötelezettsége a Felek közötti Szerződés megkötésével áll be (Felhasználó részéről történő elfogadás, aláírás és annak Szolgáltató részére történő megküldés, majd Szolgáltató részéről aláírt példány visszaküldése). Felek elfogadják az elektronikus úton tett jognyilatkozatok, valamint szerződéskötés érvényességét.

  1. Fogyasztót megillető elállási jog, annak kizárása

 

A fogyasztót megillető elállási jogot a 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet (a továbbiakban: Rendelet) tartalmazza, mely szabályozza az elállási jogra vonatkozó feltételeket és eljárási szabályokat. A „fogyasztó” fogalmából következik, hogy nem minősül fogyasztónak az egyéni vállalkozó, egyéni cég, gazdasági társaság, jogi személyek, jogi személyiség nélküli szervezetek, a társasházak, és így nem élhetnek az indokolás nélküli elállási joggal.

A Rendelet meghatározza azon esetek körét is, amely esetekben a Fogyasztó nem gyakorolhatja elállási jogát. Az elállás joga nem illeti meg a Felhasználót a szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében a szolgáltatás maradéktalan teljesítését követően, ha a Szolgáltató a Felhasználó kifejezett, előzetes

beleegyezésével kezdte meg a teljesítést, és a Felhasználó e beleegyezésével egyidejűleg nyilatkozott annak tudomásulvételéről, hogy a teljesítés megkezdését követően elveszíti elállási jogát.

Felhasználó a jelen ÁSZF elfogadásával beleegyezik abba, hogy a Szolgáltató az általa nyújtott Elvonulás, Életmód felmérés, Életmód felmérés+, Életmód Mentorprogram, Életmód felmérés+, Management egészségprogram, Egészségnap szolgáltatásra vonatkozó Szerződés megkötését követen Felhasználó elveszíti elállási jogát.

 

  1. Szavatosság, jótállás

 

A kötelezett (Szolgáltató) hibásan teljesít, ha a szolgáltatás a teljesítés időpontjában nem felel meg a szerződésben vagy jogszabályban megállapított minőségi követelményeknek. Nem teljesít hibásan a kötelezett, ha a jogosult (Felhasználó) a hibát a szerződéskötés időpontjában ismerte, vagy a hibát a szerződéskötés időpontjában ismernie kellett. A szolgáltatás hibája esetén Szolgáltató a szavatossági jogokat a Ptk. és a Rendeletben foglaltak szerint – a Rendelet szerinti elállási jog 9. pont szerinti elvesztésével – biztosítja. Fogyasztó és vállalkozás közötti szerződésben semmis az a kikötés, amely a Ptk. szavatosság fejezetének a kellékszavatosságra vonatkozó rendelkezéseitől a fogyasztó hátrányára tér el.

Szolgáltató nem tartozik felelősséggel abban az esetben, ha Felhasználó személyi számítógépe vagy más hordozható eszköze – a megfelelő program vagy alkalmazás hiánya miatt – nem alkalmas Szolgáltató által megküldött fájlok (PDF) megnyitására és beolvasására.

  • Kellékszavatosság

Szolgáltató a Rendelet 3. számú melléklete alapján adja a jelen pontban foglalt fogyasztói tájékoztatót.

Milyen esetben élhet Ön a kellékszavatossági jogával?

Ön a Szolgáltató hibás teljesítése esetén az Szolgáltatóval szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.

Milyen jogok illetik meg Önt kellékszavatossági igénye alapján?

Ön – választása szerint–az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet: Kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül az Ön által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a Szolgáltató számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a Szolgáltató költségére Ön is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat. Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban Ön viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a Szolgáltató adott okot.

Milyen határidőben érvényesítheti Ön kellékszavatossági igényét?

Ön köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni. Ugyanakkor felhívjuk a figyelmét, hogy a szerződés teljesítésétől számított kétéves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti. Ha a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződés tárgya használt dolog, a felek rövidebb elévülési időben is megállapodhatnak; egy évnél rövidebb elévülési határidő ebben az esetben sem köthető ki érvényesen.

Kivel szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét?

Ön a Szolgáltatóval szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.

Milyen egyéb feltétele van kellékszavatossági jogai érvényesítésének?

A teljesítéstől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Ön igazolja, hogy a terméket, illetve a szolgáltatást a Szolgáltató nyújtotta. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már Ön köteles bizonyítani, hogy az Ön által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.

  • Jótállás

Jogszabályban előírt kötelező jótállási kötelezettség nem vonatkozik a Szolgáltató által kínált szolgáltatásokra.

  1. A szolgáltatás használata

11.1. Felhasználó a honlapon ingyenesen elérhető tartalmakat (pl. szakmai cikkek, fényképek, egyéb anyagok) vagy ellenérték fejében igénybe vett szolgáltatásokat kizárólag személyes használatra veheti igénybe.

A Felhasználó nem teheti az alábbiakat és más személyt sem ösztönözhet, segíthet vagy kérhet fel arra, hogy az alábbiakat tegye:

  • tartalmak és szolgáltatások kereskedelmi vagy közcélra történő felhasználása,
  • tartalmak és szolgáltatások jogtalan vagy nem rendeltetésszerű felhasználása,
  • tartalmak és szolgáltatások tartalmának másolása, sokszorosítása, kölcsönzése, értékesítése, közvetítése, vagy egyéb módon való terjesztése, szerkesztése vagy bármely egyéb módon való továbbítása vagy adaptálása,
  • tartalmak és szolgáltatások – akár ingyenesen, akár ellenérték fejében elérhető – tartalom- vagy fájlmegosztó oldalakon való elhelyezése,
  • tartalmak és szolgáltatások részét képező bármely biztonsági, titkosítási vagy egyéb technológia vagy szoftver megkerülése, módosítása, eltávolítása, megváltoztatása vagy bármely egyéb módon történő manipulálása.
  • tartalmak és szolgáltatások a szerzői jogi törvények, egyéb jogszabályok vagy jelen ÁSZF megsértésével történő egyéb használata.

11.2. Felhasználó köteles a tartalmakat és szolgáltatásokat az előírásoknak megfelelően használni, ellenkező esetben a Szolgáltató jogosult a szolgáltatást megszüntetni és a Szerződést azonnali hatállyal felmondani. A hibás vagy helytelen használatból eredő károkért Felhasználó felelősséggel tartozik. Amennyiben a Szolgáltató értesül a Felhasználó általi visszaélésről vagy az ingyenesen elérhető tartalmak jogtalan használatáról, jogi útra terelheti az ügyet.

A szolgáltatás jelen pont megsértésével történő használata mindenkor a Szerződés súlyos megszegésének minősül, melynek alapján Szolgáltató jogosult a szolgáltatást azonnali hatállyal megszüntetni és a Szerződést felmondani. Ebben az esetben a Felhasználó által megfizetett díj(aka)t Szolgáltatónak nem áll módjában Felhasználó részére visszatéríteni.

11.3. Az ingyenes tartalmak jogtalan használata vagy a szolgáltatás használatának megsértése esetén – fentieken túl – a Szolgáltató jogosult a jogsértés megtörténtének bírósági megállapítását kérni, továbbá többek között követelheti:

  • a jogsértés abbahagyását és a jogsértő eltiltását a további jogsértéstől,
  • a jogsértő szolgáltatás nyújtásának megtiltását,
  • a jogsértő általi adatszolgáltatást a jogsértésben résztvevőkről, a jogsértő hasznosításra kialakított üzleti kapcsolatokról,
  • a jogsértéssel elért gazdagodás visszatérítését,
  • kártérítést.

11.4. A jogkövetkezmények alkalmazásával kapcsolatos költségek minden esetben a jogsértő Felhasználót terhelik.

  1. Felelősség

 

12.1. Szolgáltató a honlap használatából, illetve annak bármikor, bármilyen okból, bármilyen időtartamra bekövetkező elérhetetlenné válásából esetlegesen eredő kárért, veszteségért vagy költségért nem vállal felelősséget. Nem vállal felelősséget továbbá semmilyen, arra jogosulatlan személy által végzett, illetve késedelmes információátadás, számítógépes vírus, vonal- vagy rendszerhiba következtében az adatokban végbemenő változásért sem. Szolgáltató fenntartja a jogot a honlapon megjelenített tartalmak módosítására, továbbá elérhetőségük megszüntetésére. Szolgáltató nem vállal továbbá felelősséget olyan, harmadik fél által létrehozott, továbbított, vagy publikált anyagokért, amelyek a honlaphoz kapcsolódnak, vagy amelyre hivatkoznak.

 

12.2. A honlapon keresztül megvásárolható termékek és szolgáltatások lényeges tulajdonságairól az egyes termékeknél és szolgáltatásoknál a honlapon szereplő leírásokban, valamint jelen ÁSZF-ben ad Szolgáltató tájékoztatást. Felek megállapodnak abban, hogy Szolgáltató nem vállal felelősséget a termékek/szolgáltatások leírásától eltérő vagy azt megszegő felhasználásból eredő károkért.

12.3. Az adatkezelési tájékoztatóban foglaltaknak megfelelően, Felhasználó hozzájárulása szükséges egészségügyi adatok kezeléséhez. A már megadott hozzájárulást Felhasználó bármikor jogosult visszavonni. Amennyiben azonban valamely adat hiánya végett a Szerződés valamely pontja(i) nem vagy csak részben teljesíthető(k), Szolgáltató nem követ el szerződésszegést és nem teljesít hibásan, ezért felelősség Szolgáltatót nem terheli. A hozzájárulás visszavonása nem keletkeztet bármilyen mértékű megrendelési ár visszatérítési kötelezettséget Szolgáltató oldalán.  

 

  1. Hibajavítás

13.1. Felhasználónak a szolgáltatás megrendelése során, a megrendelés véglegesítése előtt folyamatosan lehetősége van az általa bevitt adatok javítására vagy módosítására. Fontos, hogy a Felhasználó mindig ügyeljen az adatok pontosságára, hiszen az általa megadott adatok alapján kerül sor a számlázásra, illetve a szolgáltatás nyújtására. Szolgáltató kifejezetten felhívja Felhasználó figyelmét arra, hogy az általa tévesen megadott email cím vagy a postafiókhoz tartozó tárhely telítettsége meggátolhatja a Szerződés létrejöttét, amely esetben Szolgáltatót felelősség nem terheli.

13.2. Amennyiben Felhasználó a szolgáltatás véglegesítését követően hibát fedez fel a megadott adatokban, a lehető legrövidebb időn belül a szolgáltatásigénybevétel módosításának kezdeményezése szükséges. A hibás szolgáltatás módosítását a megrendelés leadásakor megadott email címről küldött levéllel jelezheti Szolgáltató felé.

  1. Panaszkezelés, vitarendezés
    • Panasztételi jog

Felhasználó a Szolgáltató, valamint a Szolgáltató megbízásából eljáró személynek a szolgáltatás nyújtásával, illetve értékesítésével közvetlen kapcsolatban álló magatartására, tevékenységére vagy mulasztására vonatkozó panaszát elektronikus levél útján írásban közölheti Szolgáltatóval az alábbi elérhetőségen: [email protected] 

Az írásban bejelentett panaszt Szolgáltató köteles a beérkezést követő 30 napon belül kivizsgálni és írásban megválaszolni. A panaszt elutasító állápontját Szolgáltató köteles megindokolni. A panasz elutasítása esetén Szolgáltató köteles a Fogyasztót írásban tájékoztatni arról, hogy panaszával – annak jellege szerint – mely hatóság vagy békéltető testület eljárását kezdeményezheti. A tájékoztatás tartalmazza továbbá az illetékes hatóság, illetve Fogyasztó lakóhelye vagy tartózkodási helye szerinti békéltető testület székhelyét, telefonos és internetes elérhetőségét, valamint levelezési címét. Szolgáltató tájékoztatja fogyasztónak minősülő Felhasználót arról, hogy a fogyasztói jogvita rendezése érdekében igénybe veszi-e a békéltető testületi eljárást. Amennyiben Szolgáltató és Fogyasztó között esetlegesen fennálló fogyasztói jogvita békés úton nem rendeződik, a következő pontokban részletezett jogérvényesítési lehetőségek állnak nyitva Fogyasztó számára.

14.2. Fogyasztóvédelmi eljárás

Fogyasztó bármilyen fogyasztóvédelmi probléma esetén a fogyasztóvédelmi hatósághoz fordulhat. A fogyasztóvédelmi hatóság kérelemre vagy hivatalból eljár, vizsgálva ezzel Szolgáltató piaci magatartását fogyasztóvédelmi szempontból. Fogyasztó egyedi ügyét azonban a békéltető testület oldja meg, azaz a fogyasztóvédelmi hatóság ebben az esetben átteszi a kérelmező ügyét a békéltető testülethez. A fogyasztóvédelmi hatóság az illetékes kormányhivatal. A fogyasztóvédelmi hatóság elérhetőségei megtalálhatóak a https://www.kormanyhivatalok.hu elérhetőségen.

14.3. Bírósági eljárás

Felhasználó a jogszabályoknak megfelelően jogosult a fogyasztói jogvitából származó követelésének bírósági úton történő érvényesítésére.

14.4. Békéltető testület

Ha a fogyasztó Felhasználónak a szolgáltatással kapcsolatban kifogása merül fel, és azt nem tudja a Szolgáltatóval rendezni, a gyors, ingyenes és egyszerű eljárást lefolytató békéltető testülethez fordulhat. A békéltető testület egyezséget próbál meg létrehozni a Fogyasztó és Szolgáltató között, ennek hiányában pedig dönt az ügyben. Fontos, hogy a Fogyasztó csak szerződésének teljesítésével, azaz egyedi jogvitájával kapcsolatban fordulhat a testülethez, más, a fogyasztóvédelmi hatóság hatáskörébe tartozó ügyben (pl. megtévesztés, árfeltüntetés, stb.) nem, ilyen esetben a békéltető testület átteszi az ügyet a fogyasztóvédelmi hatósághoz. A békéltető testület a vármegyei (fővárosi) kereskedelmi és iparkamarák által működtetett független testület. Hatáskörébe tartozik a fogyasztói jogvita bírósági eljáráson kívüli rendezése.

Szolgáltatónak együttműködési kötelezettsége van, ami azt jelenti, hogy a békéltető testületi meghallgatásra Szolgáltató köteles válasziratot benyújtani. A békéltető testületi eljárás megindításának feltétele, hogy Felhasználó az eljárás megindítása előtt Szolgáltatóval közvetlenül megkísérelje a panaszügy rendezését. A közvetlen rendezés sikertelensége esetén adható be kérelem a békéltető testülethez. A békéltető testületi döntés nem érinti Fogyasztónak azt a jogát, hogy igényét bírósági eljárás keretében érvényesítse, akár a békéltető testületi eljárás lefolytatását követően is.

A Szolgáltató nem rendelkezik a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmáról szóló törvény szerinti magatartási kódexel.

  1. Részleges érvénytelenség, kapcsolat a Szerződéssel

Amennyiben jelen ÁSZF valamely pontja hiányos vagy hatálytalan, az nem érinti az ÁSZF egyéb pontjait. A hatálytalan vagy hiányos rész helyett a Felek szerződéses akarata és a Szerződés célja, valamint a vonatkozó jogszabályok rendelkezései alkalmazandók.

  1. Egyéb

16.1. A jelen ÁSZF a Ptk. Hatodik Könyv XV. Fejezet 6:77.§-ban hivatkozott általános szerződési feltételnek tekintendő, és akként kezelendő.

16.2. Az ÁSZF, valamint az annak alapján létrejövő Szerződés nyelve a magyar. Felek közötti jogviszonyra és a jelen ÁSZF-re a magyar jog szabályai irányadók. Szolgáltató fenntartja a jogot arra, hogy az ÁSZF-et bármikor módosítsa. Az ÁSZF módosítása a már meglévő Szerződéseket nem érintik, a módosítás csak az annak közzétételét követően hatályba lépő Szerződésekre vonatkozik. Szolgáltató köteles az ÁSZF mindenkori hatályos változatát elhelyezni a honlapon.

16.3. Felhasználó a szolgáltatás megrendelésével, valamint a Szerződés aláírásával elismeri, hogy a jelen ÁSZF-et megismerte, elolvasta, megértette, tudomásul vette, az abban foglaltakat magára nézve kötelezőnek fogadja el, ellenkező esetben nem jogosult a szolgáltatást igénybe venni.

A jelen ÁSZF 2024. november 5. napján lép hatályba és visszavonásig, illetve módosításig érvényes.

 

Balance Your Life

hu_HU